Thursday, August 20, 2009

cuba try test...

kadang2 kita rasa kita boleh lakukan sesuatu bnda tue....
tp bila kita dh cuba wat bnda tue...
baru lah kita sedar…
rupa2 nya kita x mampu pun nak lakukan bnda tue…

betoi laa…
“cuba dulu baru tahu”....
“belum cuba belum tahu”........
mmg patut pun...

bila dh buat baru tahu kemampuan diri sendiri...
baru tahu ada hikmah di sebalik semua yg terjadi.....

so....
alhamdulillah...
kita kena kuat trima kemampuan diri sendiri...setiap org di dunia ini...
ada kemampuan + kebolehan masing2....

kita kena terima seadanya....
sy pun cakap utk diri sy jugak....
motivasi utk diri sendiri….

sejak dulu lg…
sy slalu nk jadi cikgu @ pendidik…
tp….
x pernah pun dpt peluang nk jadi….

tp…
bila satu ketika, sy di beri peluang….
barulah sy sedar yg sy x mampu pun nak lakukannya…
sy x rasa satu kepuasan pun, bila sy lakukn tugas ini…
sy tiada kepuasan pn bila lakukan tugas ini….
apa yg sy buat….
sy x dpt rasa….
sy x rasa pun apa yg sy buat nie sampai ke hati…..

mcm engineering…..
sy x pernah terfikir pun, sy akan amik kos nie…
tp bila sy di tawarkan kos ini….
sy cuba utk terima cabaran ini….
inilah rezeki dr ALLAH…. utk sy….

bila sy dh blajar engineering…
barulah sy tahu….
kos ini sgt menarik….
sgt best….

alhamdulillah….
syukur….
smua nya sampai ke hati sy….
sy dpt rasa kepuasan bila sy amik engineering….
sy dpt rasa “feel” tue…

ALLAH maha adil dan maha mengetahui….
ALLAH dh tetapkn smua perjalanan hidup kita….
dan DIA lebih mengetahui dari kita…
lebih mengetahui apa yg terbaik utk kita....
alhamdulillah.....

3 comments:

athirah said...

xpe..yg penting da try wat somethg..kna ikhlas...InsyaAllah bla kita ikhlas n do something kerana Allah..insyaAllah..smua akn jd mudah..
jgn paksa diri..bla rasa x sesuai..just leave it..
kadang2 ada jugak bnda yg kta x suka..tp give benefits to others..so..time tu..kna fikir byk2..make a right choice..
apa2 pn keputusan yg hg wat..as a friend..km sentiasa sokong hg..

yg penting JGN GIVE UP ok....

SYAZANA RUSDIN said...

hehe..suraya ok je kn jd tutor? hehe (^_^)
btol3.. never give up and never give hope! :)

suNsHiNe said...

to athirah...
tq yea atie.... =)
tq atas sokongan...
tue pun dh menyenangkn km...

to nana...
tq =)
ok ja 2tor....
hehehe...